Vul een zoekwoord in

Vakspecialist Zorgregistratie & procesbewaker

Locatie: Nijmegen / Venray (28 - 36 uur)

Voor de ondersteuning van de Business Units zoeken we een Vakspecialist Zorgregistratie & procesbewaker.

VIGO biedt effectieve en betaalbare zorg, behandeling en begeleiding aan jongeren en volwassenen. Dat doen we vanuit de stichtingen Bijzonder Jeugdwerk, Rubicon Jeugdzorg, Pactum, Rooyse Wissel, Momentum, Vincent van Gogh en Centiv en in samenwerking met diverse externe partners. We helpen mensen beter om te gaan met hun kwetsbaarheid op het moment dat het nodig is. Hoe eerder we mensen goed helpen, hoe kleiner de kans dat we ze terugzien in zwaardere vormen van (forensische) zorg. Door samenwerking en innovatie geven we invulling aan onze maatschappelijke opgave en bouwen we aan betaalbare en toegankelijke zorg.

Wat maakt deze functie uniek?

Je hebt samen met jouw collega’s een belangrijke (adviserende) rol in het registratie- en declaratiebeleid met betrekking tot de zorgproducten en adviseer je de teams, behandelaren, medisch secretariaat, zorgondersteuning / administratie, directie en management op het gebied van juiste, tijdige en volledig bronregistratie. Je draagt pro actief verbeteringen aan waarbij het optimaliseren van registratieprocessen, signaleren van risico’s en analyse van zorgregistratie leidend zijn.

Als Vakspecialist  Zorgregistratie & procesbewaker ben je onderdeel van Financiën en rapporteer je aan de Financieel directeur. Je signaleert en communiceert rondom uitval van registratie, denkt mee in processen om uitval te voorkomen en ondersteunt bij diverse administratieve taken.

Jouw takenpakket bestaat onder meer uit:

  • Interpreteren van uitval rondom administratieve registratie van geleverde zorg;
  • Uitval communiceren richting Business Units;
  • Monitoren of uitval wordt opgepakt en zo nodig sturing geven;
  • Meedenken in processen en oplossingsrichtingen om uitval te voorkomen i.s.m. diverse afdelingen;
  • Bewaking van up-to-date houden van procesbeschrijvingen;
  • Wachtlijstbeheer;
  • Aanleveringen diverse uitvragen van externen;
  • Verwijderen of corrigeren van diverse dossieronderdelen in het EPD.
  • Meedenken in de vertaling van inkoopvoorwaarden en contracten naar werkprocessen binnen de organisatie
  • Je draagt zorg voor periodieke (financiële) managementinformatie zowel ten behoeve van interne als externe stakeholders
  • Monitoren en bewaken van de contractueel vastgelegde afspraken
  • Zorg dragen voor een adequate verantwoording aan de financiers
  • Collega’s adviseren over de mogelijkheden binnen deze financieringsstromen

Wat maakt jou uniek?

Anderen beschrijven jou als een sociale en een prettige samenwerkingspartner met een sterk analytisch vermogen. Je communicatieve vaardigheden zet je in om sturing te kunnen geven richting Business Units. Je kunt een goede aansluiting maken met diverse afdelingen. Verder beschik je over een gezonde dosis relativeringsvermogen en humor.

Jouw ambitie, bevlogenheid en proactieve houding sluiten naadloos aan bij onze organisatie. Je kent de zorg- en ondersteunende bedrijfsprocessen en bent gedreven om een maximale bijdrage te leveren aan het voorkomen van uitval in registratie. Dit alles doe je door gestructureerd, communicatief vaardig en initiatiefrijk te werken.

Je bent een sparringpartner en een team player waarbij je de verbinding met je collega’s op zoekt.

Naast een HBO werk- en denkniveau met voorkeur in de financiële richting, beschik je over een ruime ervaring in een vergelijkbare functie. Je bent geïnteresseerd in ontwikkelingen binnen de zorg.

Jouw kennis en ervaring

  • Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau of relevante opleidingen;
  • Ervaring in een vergelijkbare functie is een pre;
  • Kennis en ervaring met EPD  (Pluriform, User) en ValueCare is een pre;
  • Je bent in staat om projectmatig te werk te gaan.

Wat bieden we jou?

Een functie waarin je van grote betekenis kunt zijn en het verschil kunt maken. Een ontwikkelgerichte en inspirerende werkomgeving met ruimte om invulling te geven aan jouw ontwikkelbehoefte. Marktconforme inschaling afhankelijk van werkervaring. De CAO GGZ is van toepassing, met overeenkomstig 8 % vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering.

We vinden het belangrijk dat je zelf ook in balans blijft. Dit ondersteunen wij met uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Er valt bij ons veel te kiezen, zoals werken in deeltijd, flexibel werken en thuiswerken. Andere voorbeelden van onze aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden zijn 100% betaald zorgverlof, ouderschapsverlof en goede regelingen voor pensioen en reiskosten.

Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Petra de Bruijn, via 06-41099521. Indien je geïnteresseerd bent in deze functie verzoeken we jouw sollicitatie voor datum in te sturen via werken@vigogroep.nl.

petradebruijn@vigogroep.nl