Vul een zoekwoord in

Ambtelijk secretaris klachtencommissie Jeugd

Locatie: Deurne en Horn Uren: +/- 4 uur

Voor de ondersteuning van het team Kwaliteit en Veiligheid van het VIGO Service netwerk zoeken we een Ambtelijk secretaris klachtencommissie Jeugd

VIGO biedt effectieve en betaalbare zorg, behandeling en begeleiding aan jongeren en volwassenen. Dat doen we met onze business units (BU’s) van Stichting Pactum, De Rooyse Wissel, Vincent van Gogh en Centiv, in samenwerking met diverse externe partners. We helpen mensen beter om te gaan met hun kwetsbaarheid op het moment dat het nodig is. Hoe eerder we jongeren en volwassenen goed helpen, hoe kleiner de kans dat we ze terugzien in zwaardere vormen van (forensische) zorg. Door samenwerking en innovatie geven we invulling aan onze maatschappelijke opgave en bouwen we aan betaalbare en toegankelijke zorg.

Voor de ondersteuning van het team Kwaliteit en Veiligheid van het VIGO Service netwerk zoeken we een:

Ambtelijk secretaris klachtencommissie Jeugd

Wat maakt deze functie uniek?

De klachtencommissie is verantwoordelijk voor de behandeling van klachten over de zorg aan de cliënten van Pactum Zuid. Als ambtelijk secretaris ben je verantwoordelijk voor zowel de inhoudelijk juridische- als de organisatorische ondersteuning bij de behandeling van klachtzaken. Je draagt zorg en bent (mede)verantwoordelijk voor alle aspecten betreffende de klachtenbehandeling en de randvoorwaarden. De voorzitters en leden vormen de commissie; jij ondersteunt hen. Er is sprake van collegiale samenwerking met de voorzitter, waarbij de eindverantwoordelijkheid voor de klachtenafhandeling ligt bij de voorzitter van de klachtencommissie. Het betreft een uitdagende en afwisselende functie waarbij juridische kennis, coördinatie van de dagelijkse praktijk van klachtenafhandeling en punctuele uitvoering samengaan.

Concreet omvat de functie onder andere de volgende taken:

  • Analyse van een ontvangen klacht, afstemming over het beleid met de voorzitter;
  • Bewaken van het proces, draagt zorg voor tijdig aanleveren van toestemmingsverklaring, relevante dossierstukken en verweer;
  • Voorbereiding en het notuleren van hoorzittingen;
  • Opstellen en schrijven van de concept uitspraak binnen de gestelde termijnen;
  • Bijhouden van relevante jurisprudentie
  • Voorbereiden van plenaire vergaderingen;
  • Opstellen van jaarverslagen.

 

Wat maakt jou uniek?

Als ambtelijk secretaris klachtencommissie beschik je over analytische en reflecterende vaardigeden en ben je integer en betrouwbaar. Je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden en je bent accuraat, punctueel en oplettend. Uiteraard heb je affiniteit met de Jeugdzorg en/of GGZ:

Daarnaast willen wij natuurlijk graag dat je succesvol bent binnen deze functie. Daarom zien we graag dat jij beschikt over:

  • Hbo werk- en denkniveau op een voor deze functie relevant vakgebied zoals communicatie, psychologie, orthopedagogiek, HRM, bedrijfskunde of organisatiewetenschappen;
  • Je hebt kennis van de wet- en regelgeving ten aanzien van de wijze waarop een klacht behandeld dient te worden, in het bijzonder de WKKGZ;
  • Je kent de Jeugdwet en de normatieve kaders voor het optreden als lid van een klachtencommissie;
  • Goede coördinerende, organisatorische en secretariële vaardigheden, met ruime ervaring in notuleren. In staat zijn op voor adequate en tijdige verslaglegging van een hoorzitting zorg te dragen en dit te vertalen in een concept uitspraak;
  • Gedurige alertheid op samenwerking en onderlinge afstemming (zelforganisatie).

Wat bieden we jou?

  • Een uitdagende rol binnen een organisatie die innovatie voorop stelt;
  • Het betreft een functie voor gemiddeld 4 uur per week;
  • De functie zal worden ingeschaald conform CAO GGZ FWG 55;
  • Uiteraard krijg je een eindejaarsuitkering, vakantiegeld en hebben we een reiskostenvergoeding;
  • Je bent primair werkzaam voor de BU Jeugd, waarbij deels thuiswerken en werken op de verschillende VIGO locaties tot de mogelijkheden behoort;
  • We bieden in eerste instantie een contract voor 1 jaar, verlenging behoort tot de mogelijkheden;
  • Een klein team van onafhankelijk klachten- en complimenten functionarissen;
  • Onze locaties zijn goed bereikbaar met ov en parkeren is voor jou geregeld.

Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden

We vinden het belangrijk dat je zelf ook in balans blijft. Dit ondersteunen wij met uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Er valt bij ons veel te kiezen, zoals werken in deeltijd, flexibel werken en thuiswerken. Andere voorbeelden van onze aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden zijn 100% betaald zorgverlof, ouderschapsverlof en goede regelingen voor pensioen en reiskosten. Aantrekkelijke fiscale regelingen voor fiets, fitness, bol.com-bonnen etc.

Contact & Solliciteren

Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Franca Eurlings-Tonnaer, manager Kwaliteit & Veiligheid, via francaeurlings-tonnaer@vigogroep.nl. Indien je geïnteresseerd bent in deze functie verzoeken we jouw sollicitatie voor 11 juli 2022 in te sturen via werken@vigogoep.nl.